برای ورود به کانال آهنگ های گم شده کلیک نمایید: nex1melody@
امروز : سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
توضیحات
بازدید : 650 views بدون نظر دوشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۴

برای زنان باردار افراط در خوردن کلیه خوراکی ها ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورد تنوع بهترین روشی است که زنان باردار بکار بسته و از تمام خوراکی ها استفاده نماید ولی در خوردن مواد زیر باید احتیاط کرده و حتی المقدور به مقدار کم مصرف نمایند:

زعفران،جعفری،غوره،آبغوره،مارچوبه،انیسون،انغوزه،اسفند،زیره،سیاه دانه ،دارچین،سنا،گنه گنه و املاح آن،ابهل،سداب،اکلیل الجبل،غذاهای مانده مخصوصا غذاهای گوشتی برای زنان آبستن بدترین سم هاست زیرا گوشت در اثر ماندن سمی از خود ترشح میکند که برای زن حامله خطرناک است و به علاوه در گوشت مانده و کنسروها ماده ای است که ویتامین ث را فاسد میکند و چون زنان آبستن هنگام بارداری به این ویتامین احتیاج بیشتری دارند خوردن موادی مثل کالباس ،ژامبون و سادین و سایر کنسروها به طور کلی ممنوع است .

مس یکی از املاحی است که زنان حامله احتیاج به آن دارند معمولا زنان باردار مبتلا به کمی مس می شوند و خارشی که در ماههای آخر حاملگی عارض زنان میشود از کمی مس می باشد.

سبزیجات و گوشت و مغز گردو ،خورش فسنجان ،کله جوش دارای مس هستند.

نوزاد برای تامین کلسیم بدن خود احتیاج به مقدار زیادی کلسیم دارد و باید مادر انرا از راه تغذیه تامین نماید یکی از از ترکیبات مهم بدن که در ساختن استخوانها،دندانها،ناخنها و مو مقام مهمی را دارد کلسیم است وقتی کلسیم کم شود داندانها را کرم میخورد ناخنها میشکند ،موی سر مبتلا به مو خوره میگردد ،استخوانها نرم و ایجاد کمر درد و پادرد ایجاد میشود .

منابع مهم کلسیم

کلسیم در طبیعت فراوان است ،در سبزیحات و غلات و میوه ها وجود دارد مانند لوبیا ،توت فرنگی،بادام،فندق،انجیر،سیب،مخصوصا در کلم و برگ تربچه و همچنین در انواع مرکبات ،جگر سیاه ،جگر سفید ،مغز استخوانها و..منبع مهم کلسیم هستند.

۰ نظر تا کنون ارسال شده است.